Brev:
Mad og udvikling
9. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Mad og udvikling
Hej endnu engang.
Så er der endnu et par spørgsmål herfra. Generelt set går det rigtig fin med grød og mos. Tøserne vil rigtig gerne have det hele – undtagen grød lavet af hirseflager. Kartoffelmos går fint selvom det kun er most med en gaffel. Kan det være smagen de ikke vil have eller bare konsistensen tror du? Hirsegrøden får de om morgnen. Nu prøver snart havregrød og håber det glider bedre ned.
Et spørgsmål mere er hvordan vi kan få dem fra skråstole til højstole når de skal spise. Vi har prøvet en smule men de kan slet ikke koncentrere sig om det. Kommer det naturligt eller kræver det træning og evt. hvordan gør man det bedst?
Og så en sidste ting er hvor gamle børn er før de forstår at de bliver mætte af grøden eller mosen og ikke behøver mælk først. E har vist forstået det, er hun sulten stilles hun okay tilfreds med at få noget med skeen. – hun mener bare det går for langsomt når hun er sulten. L har ikke rigtig forstået det endnu, er hun blevet for sulten skriger hun indtil hun har fået lidt mælk på flaske. Derefter tager hun så fint lidt grød/mos. Det er sikkert helt normalt endnu, men hvor gamle er de cirka før de har den forståelse?
Så er der lige nogle tanker omkring deres udvikling. De vil ikke trille!!!! Hverken den ene eller anden vej, de ligger fint på maven og elsker det. Når de ligger på ryggen rækker de også fint ud efter legetøjet der er ved siden af dem. Jeg syntes jeg træner en del med dem, de ligger som regel på maven når de er oppe. Er der bare nogle børn der ikke kommer til at trille? De er også langt fra ved at kunne sidde selv uden støtte. Jeg ved der er en masse sidder om børns udvikling men jeg vil ikke læse dem for får det så dårligt med alt det de ikke kan endnu som de ”burde”.
Det var vist det for denne gang, egentlig også nok og jeg ser frem til at få svar. – dine råd er guld værd. :)
Hilsen L og E’s mor.