Mad og udvikling

9. januar 2012

Alder:
6 mdr.

Mad og udvikling

Hej endnu engang.

Så er der endnu et par spørgsmål herfra. Generelt set går det rigtig fin med grød og mos. Tøserne vil rigtig gerne have det hele – undtagen grød lavet af hirseflager. Kartoffelmos går fint selvom det kun er most med en gaffel. Kan det være smagen de ikke vil have eller bare konsistensen tror du? Hirsegrøden får de om morgnen. Nu prøver snart havregrød og håber det glider bedre ned.

Et spørgsmål mere er hvordan vi kan få dem fra skråstole til højstole når de skal spise. Vi har prøvet en smule men de kan slet ikke koncentrere sig om det. Kommer det naturligt eller kræver det træning og evt. hvordan gør man det bedst?

Og så en sidste ting er hvor gamle børn er før de forstår at de bliver mætte af grøden eller mosen og ikke behøver mælk først. E har vist forstået det, er hun sulten stilles hun okay tilfreds med at få noget med skeen. – hun mener bare det går for langsomt når hun er sulten. L har ikke rigtig ...

Annonce

... forstået det endnu, er hun blevet for sulten skriger hun indtil hun har fået lidt mælk på flaske. Derefter tager hun så fint lidt grød/mos. Det er sikkert helt normalt endnu, men hvor gamle er de cirka før de har den forståelse?

Så er der lige nogle tanker omkring deres udvikling. De vil ikke trille!!!! Hverken den ene eller anden vej, de ligger fint på maven og elsker det. Når de ligger på ryggen rækker de også fint ud efter legetøjet der er ved siden af dem. Jeg syntes jeg træner en del med dem, de ligger som regel på maven når de er oppe. Er der bare nogle børn der ikke kommer til at trille? De er også langt fra ved at kunne sidde selv uden støtte. Jeg ved der er en masse sidder om børns udvikling men jeg vil ikke læse dem for får det så dårligt med alt det de ikke kan endnu som de ”burde”.

Det var vist det for denne gang, egentlig også nok og jeg ser frem til at få svar. – dine råd er guld værd. :)

Hilsen L og E’s mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder